Poolpikk triatlon Kuremaal 2022

 Täna käisin Triathlon Estonia korraldatud triatlonil, osalesin poolpikal distantsil. Tulemused 

Sel korral õnnestus paraja varuga 1.5h võistluspaika jõuda. Kõige ärevam moment oli parklasse sissesõidul, kus oleksin tagurdades peaaegu mulle ettesõitnud autole sisse sõitnud. Kiire kontroll näitas, et ei sõitnud :)

Ilm oli soe, hommikul ca 20+C, jooksu aluseks 30C. Ülemäära soojendust polnud vaja teha, aga sõitsin rattaga 5km ja natuke võimlesin ka. Veetemperatuur oli 23C (või siis pärast selgus et ikkagi 25.5C). Ujusin siiski kalipsoga. Põhjus: sain siis oma triatlonikombe taskusse juba batoonikesi panna :) Ja tegelikult ma arvan, et kalipso ujuvus annab väikese kiiruse boosti. Miks muidu kõik kõvad kalipsot kasutavad.

Enne ujumist õnnestus isegi korraks vett proovida (ehk siis oli ajaline varu piisav) -- selgus, et enamik pani kalipso alles rannas selga, mitte üleval parklas. Kalipsoga ujumine oli täitsa ok, kartsin et hakkab palav, aga ei hakanud. Ujumine ise tundus veidi raske. Samas olen ujumistulemusega rahul. 500m tempod 100m kohta olid: 2:03, 2:16, 2:16 ja 2:17 (viimane split oli 435m), keskmine 2:13 -- see on tuntav edasiminek võrreldes mu eelmiste 1.5km/1.9km ujumistega, kus igakord on keskmine tulnud 2:30 kanti. Seejuures viimast splitti ei tahtnud enam väga ujuda -- panin vahepeal konna ja siis jälle krooli. Aga see pole kiirusele halvasti mõjunud -- ju siis vahepealne lõõgastumine aitas krooliosa ilusama tehnikaga (kiiremini) ujuda. Nii et igalõunased ujumispausid Emajões on asja ette läinud. Samas ujumises veel varu on -- olin 23/29 osalejast. Konnaujumine võis ka vahetusalale hästi mõjuda -- sest ei mäletagi, et mul pea ringi oleks käinud. Tavaliselt veest välja tulles on see probleem olnud.

Vahetusalas tegutsesin läbimõeldult -- vaja oli kalipso seljast võtta, sokid, rattakingad jalga. Kombe oli mul juba kalipso all seljas. Kiiver oli ka õnnestunud kaasa pakkida (viimase asjana). Natuke kohmitsesin soolakapslite tasku panemisega -- need olin unustanud rattakingade sisse. Parim vahetusala oli 2:12, minu oma 3:20 (see sisaldas ka ca 100m jooksu). Ja olin ca 16/29st. Nägin kuidas kõrvalvõistleja endale särki selga ajas -- märja kombe peale ei lähe ta üldse nii libedalt (see on dejavu tunne) -- ja kohtunik ütles, et sellise ilmaga teist särki küll pole vaja. Ehk tegelikult on vahetusala kiiruses veel arenguruumi, aga see, et ma ei hävinud, on juba hea tulemus.

Ratast läksin lihtsalt ära sõitma. Eesmärk oli sõita 30km/h ligi. Ja tuli 27.9km/h. 5km splitid olid sellised: (viimane oli 4.96km)

10:31 9:48
10:36 10:08 10:19 10:53
10:56 10:03 10:38 11:09
11:08 10:15 11:12 11:20
11:55 10:39 10:54 10:56
Soojendusring oli 10km, pärast seda 4x20km ja seega võrreldavad. Alates 3. ringist hakkas õlg aeroasendis tunda andma. Ja tundus, et ei taha enam sõita. Nagu näha, siis raskeim hetk oli 4. ringi alguses -- seal lasin palju tirri, oli üldine väsimus (uni?) ja hakkasin vaikselt lõppu ootama. Olin hoolega batoonikesi tarbinud -- iga ring midagi, samuti toidulaualt ampsanud. Samas tundus, et on raske -- või oli see siis psühholoogiline. Õnneks sõitis ca 10km enne lõppu minust laskumisel mööda üks lühema distantsi sõitja, aga peagi sain ta kätte, ja siis andis ta mulle motti, et tal järel püsida. Nii et otsest hävingut ei toimunud. Küll aga peaksin oma rattaasendi üle vaatama -- see tekitab probleeme.
Rattal parim aeg 2:22, minul 3:13 ja 22/29.
Enne vahetusalasse jõudmist võtsin oma rattakindad käest. Ja vahetusala läks ludinal -- rattakingad vahetada tossude vastu. Ja panin taskusse mõned vedelad geelid. Parim aeg 0:57, minul 1:22 ja 6. koht!

Jooksu eesmärk oli 21.1 km läbida alla 2h, et koguaeg tuleks alla 6h. Ringi pikkus oli 5.27km ja minu kilomeetri ajad oli sellised (ehk siis ei ole päris tulbati võrreldavad, aga peaaegu).

5:03 5:42 5:45 5:43 5:39
7:51 5:34 5:26 5:33 5:38
6:57 6:06 5:43 5:36 5:17
5:53 5:12 5:31 5:49 6:26 6:27
See 5:03 esimesel ringil on petlik -- esiteks ma ei teinud toidupausi ning teiseks võtsin ühe inglase tuulde, kes minuga pärast vahetusala patsu lõi (ükski eestlane midagi sellist ju ei teeks :) 7:51 on samuti petlik -- siis tegin tualetipeatuse. Kolmanda ringi lõpus/neljanda ringi alguses panin tempot juurde -- mul oli lootus 6h ikkagi alistada. Kahjuks mul polnud kofeiinigeeli, millega sellist spurti õigustada -- ja nii pidin lõpus ikkagi lõivu maksma.
Tegelikult on kahtlane, miks mul vetsus oli vaja käia -- ujumisel ei joonud üldse, rattasõidul ca 2.5l, aga nii palava ilma kohta ei tundu seda väga palju. Jooksuetapil tarbisin ca 1.8l, aga siis ma sõin palju vähem tahket toitu.
Head meelt teeb see, et jooksus suutsin lõpuni pingutada -- ei tekkinud energiapuudust. Ilmselt sõin rattal piisavalt. Samuti ei tekkinud krambipoegagi -- igal ringil võtsin ka ühe soolakapsli, see ilmselt aitas.
Sellest, kui raske jooksul oli, annab väga hea ülevaate kadentsigraafik. Tihe samm = kerge samm.
Siit on hästi näha, et iga ringi alguses oli raske tõus. Samuti see, et tualetipaus mõjus tempole hästi. Ning et lõpuspurti sai alustatud 7km enne lõppu, aga jaksu jätkus vaid 4km-ks. Jooksu parim 1:28, minul 2:03 ja 14/25-st.
Kokkuvõttes tuli aeg 6:04:20, ehk 6h jäi alistamata. Samas paranes isiklik rekord üle 1.5h nii et vast võib rahule jääda.
Ja korraldus super -- finishis sai mõnusat progandi-astelpaju smuutit. Ja massaaži. Ehk tegelikult ei ole pakutav teenus kooskõlas hinnaga (olles 6 korda soodsam analoogsest võistlusest Tallina Ironmanil).

Comments

Popular posts from this blog

Lihashooldus tennispalliga

Tartu Maastikmaraton 2024

Poolpikk triatlon 2023